Opdracht:
On Call is begin 2001 opgestart door Ineke van Bree. Het bedrijf verleent secretariële ondersteuning en telefoonantwoordservice aan bedrijven, organisaties en ZZP’ers. Begin 2017 besloot zij gezien haar leeftijd tot verkoop over te gaan. Zij zocht voor de begeleiding een deskundige specialist uit de regio ‘t Gooi en kwam bij ons terecht.
Actie:
De waarde van het bedrijf zat in dit geval in de stabiele kring van meer dan 75 vaste klanten, de naamsbekendheid en een uitstekend imago. Wij hebben de propositie voor kopers duidelijk in kaart gebracht (informatiepakket) en hebben opdrachtgever met een pragmatische waardering geadviseerd over de koopsom en de aanpak. Vooraf is ook nog een keer gecheckt of (een van) de medewerkers wellicht interesse zou(den) hebben. Toen dat niet het geval bleek hebben we samen geïnventariseerd voor welke bedrijven On Call interessant zou kunnen zijn en deze benaderd.
Resultaat:
We hebben met een aantal “concurrenten” gesproken en dat heeft in korte tijd geresulteerd in een goed voorstel van het SecretariaatsBuro eveneens uit Bussum. Een overdracht naar deze sterke partij in dezelfde regio bood uitstekend perspectief op continuïteit voor iedereen. De overdracht is medio 2017 na een goede voorbereiding gerealiseerd. Vooral de communicatie met de medewerkers en de klanten is immers een belangrijke succesfactor. Zowel verkoper als koper zijn zeer tevreden over het proces en het bereikte resultaat.
De betrokken Overname Expert: John Oostveen