Iedere ondernemer en ieder overnameproces heeft zijn eigenaardigheden en bijzonderheden en dat maakt het uitdagend werk. Ik ben in het overnameproces graag de kritische sparringpartner.
Mijn naam is Annelies Schuler (1967) en ik ben de trotse moeder van Ilse (1994) en Sam (1998), woonachtig en werkzaam in het midden van Nederland.
Loopbaan
Na het VWO ben ik gaan werken bij PricewaterhouseCoopers (PwC) als belasting-assistent waarbij ik in de avonduren studeerde voor belastingadviseur bij de Federatie van Belastingadviseurs.
Op mijn 27e ben ik samen met mijn partner een administratie- en belastingadvieskantoor (Werring & Schuler, administratie- en belastingconsulenten) gestart. Dat hebben we uitgebouwd tot een mooi bedrijf met meer dan 1.000 klanten en 20 medewerkers.
Na 25 jaar begeleiden van klanten bij (loon en financiële) administraties, jaarrekeningen, belastingaangiften, fiscale advisering, koop en verkoop van ondernemingen, en vele diploma’s verder (bedrijfskunde, register belastingadviseur, fiscaal recht, register adviseur bedrijfsovername, coaching en psychologie) heb ik in 2020 mijn 50%-aandeel in het bedrijf verkocht.
Vervolgens heb ik een half jaar in dienstverband als overname adviseur gewerkt, maar het werknemerschap paste me niet, dus als zelfstandig overname adviseur (via Analysyd ) verder gegaan en inmiddels heb ik me aangesloten bij Overname-experts).
Ik sta ingeschreven als fiscaal jurist bij het RB en als overname adviseur bij het RAB Register en bij het BOBB.
Naast het begeleiden van klanten op bedrijfskundig, administratie en fiscaal terrein, vanaf de start van een onderneming tot en met het staken of overdragen van de onderneming, heb ik deze fasen zelf dus ook mogen doormaken!
Mijn specialiteiten:
- Begeleiden van ondernemers gedurende alle fasen van het ondernemerschap.
- Regisseur bij overnametrajecten.
- Fiscaal juridisch adviseren.
- Waarde indicaties opstellen.
Branches: gezondheidszorg, zakelijke dienstverlening, kinderopvang, ICT en industrie, maar na bijna 35 jaar werkzaam zijn, inmiddels ervaring opgedaan in alle branches.
Het verrassend (en) goed begeleiden van de ondernemer bij het overname proces waarbij steeds concrete stappen worden gezet. Duidelijk communiceren over de voorbereiding en de te nemen stappen. Het inzichtelijk maken van de aandachtspunten in het proces. Gedurende het proces komen veel vakgebieden en bijna alle emoties aan de orde.
De meeste ondernemers doen dit slechts één keer en meestal naast het leiden van hun bedrijf, dus is het belangrijk dat de ondernemer daarbij goed wordt begeleid.
Ik ben hoofdzakelijk bezig met het begeleiden van ondernemers op bedrijfskundig, administratie en fiscaal terrein, bij de verschillende fasen en facetten van het ondernemerschap. Vanaf de start van een onderneming tot en met het staken of overdragen van de onderneming.
…Zes jaar geleden door toenmalig adviseur helemaal in het slop, door Annelies weer helemaal aan de top. Annelies is geïnteresseerd, zeer vakbekwaam en professioneel. Haar kennis is grenzeloos en blijft vernieuwen. Maar belangrijkste: Ze is betrouwbaar en eerlijk, alles bij elkaar een topvrouw..
..De samenwerking met Annelies is plezierig. Woorden die Annelies typeren: Sensitief, empathisch, integer, zeer deskundig, proactief, klantvriendelijk, no nonsense en keep it simple…